Sapsai.Fm

Winamp windows Media Player Real Player

Sila klik mana-mana player di atas untuk mendengar SapsaiFm


Get the Flash Player to see this player.
Sapsai.FM Diaktifkan Oleh Fantasi Media | Terima Kasih Fantasi Media. Sapsai.FM bersiaran 24 jam tanpa henti. Sekiranya anda melihat status radio Sapsai.FM|Ini Barang mesti mau tenang itu menandakan tiada penyampai yang bertugas tapi anda masih boleh mendengarkan lagu di Sapsai.FM. Nantikan dj yang bertugas untuk menemani anda. AMARAN : Lagu- lagu yang berkumandang di Sapsai.FM hanya sekadar untuk PROMOSI sahaja. Sila Sokong artis dan industri muzik tanah air kita dengan cara membeli KARYA yang ASLI dan pastikan anda menaip di chatting Sapasai.FM dengan menggunakan perkataan yang sopan bagi mengelakkan Ip anda di banned atau di hack. terima kasih atas kerjasama anda. Sapsai.FM kita-kita juga bah... Ini Barang Mesti Mau Tenang Terima Kasih atas sokongan anda. Bangunkan kami kalau kami terlena dan bantu kami kalau kami jatuh.?

Sabtu, 28 Januari 2012

Rakan Artis Sapsaifm - Kristo Umok -

Kali ini admin mau mengajak semua pembaca dan pendengar untuk mengenali seorang lagi artis tempatan sabah yang kian menyerlah dalam industri hiburan sabahan khususnya dalam bidang nyanyian dan juga lakonan.

Pada kali ini, entry kita ialah berkenaan dengan Kristo Umok atau pun juga di panggil sebagai Kristo Yanto. Berbekalkan lagu berentak rock bertajuk Tulang Besi Urat Dawai, lagu beliau pernah mengungguli beberapa carta radio tempatan sabahan.

Admin lebih selesa memanggil beliau sebagai yanto hehehhe.. Ingat lagi tak, dulu krew sapsaifm pernah menemuramah beliau pada tahun lalu. Inilah dia wajah kristo umok yang mempunyai suara yang unik kerana hanya beberapa orang artis sahaja yang mempunyai suara 'serak serak basah' sepeti beliau.

Sebenarnya, kristo umok ni banyak terlibat dalam dunia lakonan sabahan selain menyanyi. Antara drama dan telemovie yang pernah lakonkan ialah seperti Cinta Seteguh Kinabalu, mongolu dan banyak lagi.

Selain dunia lakonan dan juga bidang nyanyian, kristo umok juga mempunyai bakat terpendam iaitu boleh mencipta lagu dan menjadi penulis lagu serta mengarah. Hebat la dia ni. Memang versatail la kan. (1 ja yg admin tidak puas hati dulu time dia kena temuramah, dia cakap sapsaifm jadi capcaifm hahahahhah, just kidding).

Jadi, kamu sudah nampak dan tahu apa yang menarik tentang beliau kan. hehehhehe, oh ya, lupa mahu bagitau. Tidak lama lagi, beliau akan keluar dengan sebuah lagu single baru tapi tidak tahu la bila sebab dia masih cari masa yang sesuai untuk rakam lagu tersebut. hehehehhe. Jadi, di sini admin sertakan profile mengenai beliau dan lagu beliau ni rockkkkkk.....

Nama Sebenar: Kristo Umok

Nama Komersial : Kristo Umok

Tarikh Lahir : 29-09-1987

Tempat Lahir : Hospital Kudat

Alamat Email: kristoyanto@gmail.com


Bangsa : Rungus/Dusun

Bilangan adik beradik: 8 Orang

Hobi: Mencipta Lagu, Bermain Gitar, Menyanyi, Mengarah, dan banyak lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan